En arbetsplats utan störande moment. Vore inte det en dröm!
55 minuter per dag anses försvinna på en genomsnittlig svensk arbetsplats på grund av strul. Nästan en hel timma!
Här är de tio mest vanliga tidstjuvarna:
- Att bli avbruten: 33%
- Teknikstrul: 33%
- Missförstånd och otydlig kommunikation: 26%
- Uppgifter utanför de ”riktiga” arbetsuppgifterna: 22 %
- Dåliga verktyg/program: 22%
- Att invänta andras jobb innan man kan göra sitt jobb: 20%
- Dålig ledning: 20%
- Meningslösa eller improduktiva möten: 19%
- Otydliga riktlinjer: 17%
- Väntan på att boka och på att få tag på folk: 17%
Känner du igen dig? Vi kan inte hjälpa dig med allt, men några av punkterna ovan kan vi hjälpa dig med. Läs mer >>
Listan kommer från Kairos Futures och Manpowers rapport Worklife.Prenumerera på mina blogginlägg
Du får en sammanfattning av alla blogginlägg 1 gång/månad, avbryt enkelt när du vill.